Tiedote: 22-vuotias Riku Korhonen on Suomen nuorin kiinteistökehitysjohtaja
JULKAISTU: 8.6.2018      no image

Riku Korhonen, 22, aloitti Suomen nopeiten kasvavan kiinteistöalan startupin Kodit.io:n palveluksessa tittelillä Head of Real Estate Development. Hänen vastuullaan on kehittää ja valvoa Kodit.io:n prosesseja, jotka mahdollistavat tällä hetkellä kymmenien ja pian satojen huoneistoremonttien yhtäaikaisen johtamisen nopeasti ja kustannustehokkaasti.

“Haastattelimme tehtävään lukuisia kiinteistö- ja rakennusalan ammattilaisia, joista monilla on alalta kokemusta enemmän kuin Rikulla on ikää. Tästä huolimatta Riku vakuutti meidät kyvyllään kyseenalaistaa alan normaalit toimintamallit. Näemme, että digitaalisia työkaluja hyödyntäen huoneistoremontteja on mahdollista toteuttaa huomattavasti totuttua nopeammin ja edullisemmin. Tämä on toimintamme kannalta erittäin tärkeää.” Toteaa Kodit.io toimitusjohtaja Kalle Salmi.

Nuoresta iästään (22 v.) huolimatta Korhonen on kiinteistöalan rautainen ammattilainen. Hän on osakkaana omassa rakennusliikkeessä ja hänet tunnetaan lukuisia palkintoja voittaneena nuorena yrittäjänä.

Korhosen yritys valittiin muun muassa Nuori Yrittäjyys ry:n Vuosi Yrittäjänä –ohjelman Suomen parhaaksi NY-yritykseksi vuonna 2013, ja palkittiin Company of the Year Competition –kilpailuissa Lontoossa parhaan kansainvälisen kaupan kategoriassa. Korhonen on kertonut tarinansa myös Taivas+Helvetti-kirjassa ja käynyt puhumassa yrittäjyydestä lukuisissa tilaisuuksissa ympäri Suomea.

”Olen vuosien ajan kerryttänyt osaamistani kiinteistöalalla, joten on hienoa olla mukana rakentamassa kokonaan uudenlaisen toimijan liiketoimintaa kansainvälisesti. On upeaa tuoda oma osaaminen kasvavaan yritykseen sekä kehittää innovatiivisia toimintatapoja alalle mm. teknologiaa hyödyntämällä. Näen kansainvälisessä tiimissä suuret mahdollisuudet oppimiseen ja osaamisen kehittämiseen – jälleen kerran kun olen yrityksen nuorin henkilö.” Korhonen iloitsee.

“Olemme vuoden alusta lähtien ostaneet 65 asuntoa, toimimme tällä hetkellä kuudessa kaupungissa Suomessa sekä aloitimme juuri Tallinnan markkinoilla. On hienoa saada mukaan nuori ammattilainen, jolla on jo valmiiksi vaikuttavat saavutukset yrittäjänä. Rikulla on loistava mahdollisuus kasvaa yhtiömme mukana, kun laajennamme uusille markkinoille” Salmi kertoo.

Yhteydenotot:

Kalle Salmi, CEO, Kodit.io

+358 50 573 5229 | kalle@kodit.io

Riku Korhonen, Head of Real Estate Development, Kodit.io

+358 50 432 6991 | riku@kodit.io

Kodit.io on suomalaisen Homerun Technologies Oy:n tuottama tekoälyä hyödyntävä palvelui, joka perustavalla tavalla muuttaa tapaa, jolla omistusasuntoja myydään ja ostetaan. Palvelumme poistaa yleisimpiä omistusasunnon vaihtoon liittyviä ongelmia ja tekee asunnon vaihtamisesta nopeampaa, helpompaa, turvallisempaa ja vaivattomampaa kuin aikaisemmin.

Teemme asunnon myyjille dataan perustuvan käteistarjouksen asunnosta, tarjoamme joustavuutta kaupan aikataulussa sekä mahdollisuuden vuokrata vanha asunto takaisin, jotta myyjä välttyy väliaikaisilta asumisratkaisuilta ennen uuteen kotiin muuttoa. Kodin ostajille tarjoamme täysin remontoituja ja muuttovalmiita asuntoja, joihin voi vaihdossa antaa vanhan asuntonsa.

www.kodit.io